Pages

Sustenabilitatea in afaceri

Așa cum mi-am promis atunci când am ales să scriu pe un blog personal, aici notez și am să notez idei, concepte și păreri despre viață. Astăzi, am vrut să mă opresc la 

Sustenabilitatea în afaceri

Sustenabilitatea în afaceri este o metodă de a asigura o dezvoltare durabilă a afacerilor în comunitatea în care activează.

Cel mai mult mi-a placut cum este descris aici, prin articolul realizat pentru blog, intitulat: CE ÎNSEAMNĂ SUSTENABILITATEA ÎN AFACERI ȘI DE CE ORICE ÎNTREPRINZĂTOR AR TREBUI SĂ O AIBĂ ÎN VEDERE?. 

oamenii de afaceri trebuiau să abordeze activitatea lor dintr-o triplă perspectivă, și anume, cea a riscurilor cu privire la profit, a riscurilor sociale cu privire la oameni și a riscurilor de mediu cu privire la impactul asupra planetei.

Poți lectura capitolul 4 din cuprinsul aceluiași articol și anume răspunsul la întrebarea: Ce este sustenabilitatea?

Sustenabilitatea este un concept economic prin care se acordă importanță profitului, comunității și mediului înconjurător.
Mi-a plăcut, de asemenea, cum este structurat paragraful referitor la "metode ușor de pus în practică" și vreau să pun în evidență ultimele 2 puncte. 
  • Adoptarea unor atitudini ecologice față de mediul înconjurător (schimbarea becurilor cu incandescență cu becuri cu LED, refolosirea și reciclarea materialelor, folosirea mașinilor electrice, a încălzirii solare etc.);
  • Preocuparea pentru sănătatea angajaților (prin asigurări private de sănătate, abonamente la săli de sport, informări cu privire la diferite riscuri);
  • Sponsorizarea unor școli și facultăți;
  • Asigurarea unui nivel de salarizare corect pentru atragerea de personal calificat și pentru păstrarea lucrătorilor buni;
  • Îmbunătățirea nivelului de educație prin oferirea de cursuri de specializare, participarea la simpozioane, congrese etc.

Pentru a putea întelege mai bine ce înseamă să construiești o infrastructură socială m-am oprint la un alt extras care mi-a plăcut și pe care îl las și aici: 
Domeniile de activitate variază de la agricultură la mobilitate și de la biomasă la educație
Putem afla despre economia circulară căutând pe internet NCEAP "setul de propuneri ale UE pentru decuplarea creșterii economice de utilizarea resurselor prin producția și consumul de produse durabile, reutilizabile și reparabile".  Am ajuns să citesc un interviu care poate fi aprofundat aici. 


De asemenea, putem să vorbim despre sustenabilitatea financiară a unei organizaţii non-prfit. Despre sustenabilitatea organizaţională și câteva principii, poți citi aici

Putem afla despre finanțare sustenabilă dintr-un Comunicat de presă 31 ianuarie 2018, Bruxelles: "Context Uniunea Europeană și-a asumat rolul de lider al eforturilor de construire a unui sistem financiar care sprijină creșterea economică sustenabilă. În 2015 au fost adoptate acorduri internaționale istorice precum Agenda 2030 și obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU și Acordul de la Paris privind schimbările climatice. (...) " Download PDF imprimabil

Și nu în ultimul rând, este necesar să citim și despre: Economia circulară Definiție, importanță și beneficii




No comments:

Libertatea alimentelor / Food Freedom Masterclass

Unul dintre oamenii mei de suflet, cu care ma indentific de asemenea, este Vishen Lakhiani de la Mindvalley.  Fost om de marketing , care a ...